کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی - قم

کارگروه شهید آیت الله محمد مفتح

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی - قم

کارگروه شهید آیت الله محمد مفتح

کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی - قم

بنده به طور قاطع این را می گویم: الگوى پیشرفت غربى، یک الگوى ناموفق است.
امام خامنه‏‏ ای(۱۳۸۶/۲/۲۵)

برگزاری اولین نشست خانگی کارگروه قم

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۰۷:۳۴ ق.ظ
به نام خدا
دیشب به مناسبت شهادت حضرت امام جواد علیه السلام، دردانه علی بن موسی الرضا علیه السلام مراسمی در منزل برادر گودرزی در قم، با حضور 35 نفر از اساتید حوزه های علمیه و طلاب و فضلای لرستانی برگزار شد.

در این مراسم پرشور ضمن برگزاری مجلس عزای شهادت امام همام حضرت جوادالائمه علیه السلام، حجت الاسلام کشور به عنوان سخنران جلسه مباحثی پیرامون تعریف انقلاب اسلامی، مبنای جمهوری اسلامی و مراحل حرکت انقلاب و همچنین تبیین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی محضر روحانیون معظم حاضر در جلسه مطرح نمودند.
ایشان شروع انقلاب اسلامی را، عکس العمل مراجع و علمای 200 - 230 سال پیش در مقابل هجوم امواج مدرنیته و غرب زدگی و تحولات دنیای اسلام معرفی کرده و به اختلاف مبنای پرچمداران توحید در هر عصر با بعضی از علمای هم عصر خویش اشاره نموده و فرمودند برخی از مراجع و علمای تشییع  به علت قائل بودن به کفایت استنباط و ابلاغ شاخصه های هویت اسلامی به جامعه؛ در برخورد با مظاهر مدرنیته اقدام به امضاء و تأیید این مظاهر مدرن می نمودند و در مقابل عده کثیری از علماء نیز به علت اعتقاد به تحقق شاخصه های هویت اسلامی در جامعه علاوه بر استنباط و ابلاغ آنها، هیچ گاه حاضر به امضای مدرنیته و مظاهر آن نشدند.
در ادامه ایشان خاطر نشان کردند که انقلاب اسلامی سال 1357 ایران در واقع حرکت علما و مراجع معتقد به تحقق شاخصه های اسلامی در جامعه برای گرفتن اختیارات از حاکمانی بود که اعتقادی به تحقق شاخصه های اسلامی در جامعه ایران را نداشتند و این مرحله را به اولین مرحله نظام که همانا انقلاب اسلامی است تعبیر نمودند.
ایشان در ادامه مطالب خویش فرمودند که تعریف کلان و کلی مبنای جمهوری اسلامی که همانا زمینه سازی ظهور و تحقق شاخصه های هویت اسلامی است که اتفاقا در بندهای مقدماتی قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز می توان این تعریف کلی را مشاهده نمود؛ نظام اسلامی است که با تحقق این شاخص، جهت (مبنای) جمهوری اسلامی از تغییر و تحریف مصون مانده و خواهد ماند.
بنا به اظهارات ایشان مرحله سومی که جمهوری اسلامی در مقابل خویش دارد مرحله تحقق دولت اسلامی ست، ایشان در توضیح این مرحله بیان فرمودند که ساختارها و نهادهای حکومتی که عمدتا برگرفته از نهادها و ساختارهای بین المللی موجود است توان محاسبه شاخصه های هویت اسلامی را ندارد، لذا در این مرحله توانمندسازی ساختارها و نهادهای جمهوری اسلامی برای محاسبه ی شاخصه های هویت اسلامی را مرحله دولت اسلامی توصیف نمودند.
ایشان خاطرنشان کردند اولین نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی در واقع نقشه نظری نیست، بلکه نقشه چگونگی توانمند سازی نهادها و ساختارهای جمهوری اسلامی برای محاسبه و تحقق شاخصه های هویت اسلامی در جامعه می باشد.
ایشان معتقدند که با به کارگیری و توجه به موضوعات 27 گانه مطرح در این نقشه راه ساختارهای نظام علاوه بر درک جدیدی از مفهوم الگوی پیشرفت اسلامی، می توانند در جهت تحقق شاخصه های هویت اسلامی اقدام کرده و میزان تحقق آن را محاسبه نمایند. 
۹۱/۰۷/۲۵
admain

نظرات  (۲)

من در جلسه بودم
متن خبر دقیقا تنظیم نشده خصوصا در بخش های اول
پاسخ:
بفرمایید کدوم قسمت تا اصلاح شود.
۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۵:۰۰ طلبه کرجی
سلام
لطفا متن یا صوت جلسه را در دسترس قرار دهید
پاسخ:
چشم در اسرع وقت خدمتتان ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی