اصلاح گفتمان رایج در کشور، ارتباط گیری بخشی با ساختارها نظام جهت توانمند سازی، حضور در طراحی سیاستهای کلان؛ ابعاد عملیاتی نقشه راه الگوی پیشرفت
شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۲۶ ق.ظ
فهرست تفصیلی معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در مصاحبه با کیهان فرهنگی
اصلاح گفتمان رایج در کشور، ارتباط گیری بخشی با ساختارها نظام جهت توانمند سازی، حضور در طراحی سیاستهای کلان، ابعاد عملیاتی نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی
اصلاح گفتمان رایج در کشور، ارتباط گیری بخشی با ساختارها نظام جهت توانمند سازی، حضور در طراحی سیاستهای کلان، ابعاد عملیاتی نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی
- یکسان انگاری پیشرفت اسلامی و توسعه غربی توسط نخبگان، محور موانع مقابل انقلاب جهت تولید الگوی پیشرفت اسلامی – تئوریزه کردن تفصیلی اداره جامعه بر مبنای دین -
- جا زدن مدلی از توسعه غربی به جای الگوی پیشرفت اسلامی در صورت جدی نگرفتن این یکسان انگاری توسط جامعه علمی- ضرورت به کارگیری بضاعت علمی کشور در حوزه و دانشگاه ها برای تولید الگوی پیشرفت اسلامی متضمن یکسان انگاری توسعه با پیشرفت اسلامی
- به کارگیری جدول شماره یک گفتمان عدالت و پیشرفت اولین راه حل مقابله با این خطر محوری در موضوع تولید الگوی پیشرفت اسلامی
- نقطه حساسیت حوزه های علمیه و طلاب نسبت به عدم ورود مسائل التقاطی به جامعه، به اسم اسلام؛ نقطه شروع تولید جدول شماره یک گفتمان مجموعه حرکتهای انقلاب و ادبیات امام خامنه ای و امام خمینی به عنوان شرایط اجتماعی موثر بر مرحله تکامل و پرورش نقشه راه تولی الگوی پیشرفت اسلامی
-
سی سال تجربه عملی انقلاب در اداره جامعه با Development و سایر الگوهای اداره، علت جمع بندی ما در متضرر شدن انقلاب در صورت استفاده از این الگوها ارزیابی عینی و مصداقی عدم کارآمدی الگوی توسعه در دوران سازندگی براساس یکی از شاخصه های اسلامی مثل عدالت، به علت عدم وجود سعه صدر و کمی وقت
- عدم تحقق شاخصه های انقلاب و عدالت اجتماعی به علت حرکت جامعه به سمت توسعه غربی و تشدید فاصله طبقاتی در دوران سازندگی براساس الگوهای توسعه
- بازخوانی تجربیات دوران سازندگی و اصلاحات در اداره جامعه بر اساس الگوی توسعه در دو بخش اقتصاد و سیاست، علت اصلی جمع بندی انقلاب و نیروهای آن و فهم مسئله الگوی پیشرفت اسلامی
- جدول شماره یک گفتمان عدالت و پیشرفت (جدول انتقال موضوعات نظام) نقشه راه بخشهای مختلف جامعه برای نقش آفرینی در تولید الگوی پیشرفت اسلامی
- ارتقاء درک نخبگان، مسئولان و مردم از تفاوت توسعه و پیشرفت اسلامی اولین اثر نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان روح محوری نقشه در صورت اجرایی شدن عملیاتهای طراحی شده برای حوزه، دانشگاه و مسئولین درنقشه راه
- حرکت فراگیر به سمت تولید الگوی پیشرفت اسلامی بدون ایجاد درک فراگیر نسبت به مسئله الگوی پیشرفت اسلامی حرکتی خیالی و بدون ثمر
- عدم درک فراگیر از الگوی پیشرفت اسلامی (یکسان انگاری توسعه غربی با الگوی پیشرفت اسلامی) به عنوان مادر همه موانع تولید الگوی پیشرفت اسلامی
- الگوی توسعه، ابزار ساخت تمدن مدرن و انتقال کشور از عدم توسعه یافتگی به توسعه یافتگی
- الگوی پیشرفت اسلامی ابزار ساخت تمدن اسلامی در منظر معتقدین به تقابل انقلاب و مدرنیته
- ساخت تمدن نوین اسلامی ایده محوری انقلاب و معماران آن قبل از ظهور
- تشابه بحث های نوی انقلاب مثل الگوی پیشرفت اسلامی با ایده ساخت لامپ ادیسون به علت خو گرفتن و مأنوس بودن مردم با الگوهای قبلی
- ضرورت تفاهم ولو اجمالی در موضوع الگوی پیشرفت اسلامی، نیازمندی ساخت تمدن اسلامی با مشارکت اجتماعی همه پتانسیل های کشور
- بحث از 27 موضوع اصلی جدول موضوعات انتقال نظام علت فهم تفاوت میان توسعه و الگوی پیشرفت اسلامی در سطح فراگیر
- ضرورت طرح بحث ایده و جهت جمهوری اسلامی و تفاهم تفصیلی با نخبگان و متخصصین معتقد به انقلاب
- دیدن عیوب خود شیوه شناسایی 27 موضوعی که علت تفاهم تفصیلی با نیروهای متخصص انقلاب بر سر ایده جمهوری اسلامی
- تقسیم بندی نیروهای خودی که متوجه معنای الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان ابزار ساخت تمدن نوین اسلامی به سه دسته در روش انتقال این ایده به جامعه
- شیوه آموزشی به عنوان ابزار برای انتقال ایده محوری انقلاب و تبیین تفاوت توسعه با پیشرفت اسلامی
- مخالفت به این گروه به سه دلیل؛ دلیل اول عدم کفایت منابع پژوهشی و آموزشی
- دلیل دوم مخالفت با روش گروه اول به علت فقدان منابع انسانی متبحر در موضوع به عنوان یک مانع برای استفاده فراگیر از این روش
- دلیل سوم مخالفت با روش گروه اول به علت فقدان عزم ملی در فهم الگوی پیشرفت اسلامی به علت عدم احساس نیاز جامعه علمی به این الگو
- شیوه ترویجی و تبلیغی به عنوان روش گروه دوم نیروهای انقلاب در پرداختن به مسئله الگوی پیشرفت اسلامی
- مخالفت با این شیوه به علت تقدم آموزش بر ترویج و تبلیغ و فقدان منابع انسانی و آموزشی در موضوعات تحولی مثل الگوی پیشرفت اسلامی
- طرح ضرورت موضوعات تحولی نهایت کارآمدی هندسه همایش ها به سبک موجود
- خطر بزرگتر از یکسان انگاری، عدم تعمیق موضوع به علت استفاده از روشها و ساختارهای نامناسب توسط گروه های و جمعیتهای معتقد به نظام
- روش جامعه شناسانه اسلامی به عنوان روش مطلوب برای تئوریزه کردن موضوع تحول
- ضرورت رعایت سه اصل به صورت اجمالی در روش جامعه شناسانه اسلامی برای حرکت به سمت تحول
- انتخاب موضوع اولویت دار و ضروری از نگاه مخاطبان و گروه هدف به عنوان اولین اصل در روش جامعه شناسانه اسلامی
- انتخاب موضوعی به نام پیشگیری از جرم به عنوان یکی از موضوعات 27 گانه جدول موضوعات انتقال در تفاهم با قوه قضائیه به عنوان مثال در روش جامعه شناسانه اسلامی
- قابلیست موضوع انتخاب شده به عنوان ورودی بحث برای ترجمه به مسئله الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان دومین اصل در روش جامعه شناسانه
- تبیین تمثیلی اصل دوم در روش جامعه شناسانه در مثال پیشگیری از جرم در تفاهم با قوه قضائیه
- تبیین ریشه اصلی پیدایش جرم براساس آموزه های اسلام خدشه به عواطف و آموزشهای اولیه و رفتارها در نهاد خانواده به عنوان خدشه بنیادین از نظر اسلام
- خانواده غیر اسلامی علت اصلی پیدایش جرم در جامعه از مسیر پیشگیری از جرم
- تعریف خانواده غیر اسلامی به خانواده ضعیف به عنوان یکی از خروجی های الگوی آموزش ضد خانواده در جامعه
- تعریف نظام آموزشی متناسب با Develpment (شاخصه های جهانی توسعه) به نظام آموزشی ضد خانواده
- الگوی مصرف غربی(متناسب با توسعه) دومین عامل تضعیف نهاد خانواده و تولید بزه اجتماعی در نهایت، از طریق تنزل جایگاه پدری و مادری به نان آوری و تأخیر در تشکیل نهاد خانواده
- الگوی تولید مدرن به عنوان سومین عامل تضعیف و تخریب نهاد خانواده با نگاه ابزاری به زن به عنوان نیروی کار به جای تربیت و افزایش و تولید بزه اجتماعی در جامعه
- قابلیت ایجاد مشارکت اجتماعی توسط نخبگان، مسئولان و مردم نسبت به موضوع انتخاب شده به عنوان سومین اصل در روش جامعه شناسانه برای ایجاد تحول
- ظرفیت سازی برای فهم فراگیر نسبت به الگوی پیشرفت اسلامی نتیجه توجه به موضوعات انتقال نظام به مرحله الگوی پیشرفت اسلامی
- تفاوت موضوع انتقال به مرحله پیشرفت اسلامی در دانشگاه با قوه قضاییه
- بانک سئوالات عدالت و پیشرفت موضوع انتقال جریان های دانشجویی به مرحله الگوی پیشرفت اسلامی
- عدم تشکیل کرسی های آزاد اندیشی توست نیروهای مومن انقلاب به علت عدم تسلط شان بر ادبیات انقلاب
- بانک سئوالات عدالت و پیشرفت پیشنهاد ما برای فضاهای دانشجویی به عنوان مرتفع کننده ضعف عدم تسلط آنها بر ادبیات انقلاب
- تشبیه بانک سئوالات عدالت و پیشرفت به پادگان دوکوهه جنگ نرم برای ایجاد جرئت در نیروهای انقلاب برای جرئت یافتن جهت راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی
۹۱/۰۸/۰۶